M. Meer dan een museum
Opdrachtgever Stichting Kunstmuseum Flevoland
Periode april 2021 - maart 2023
Opdracht Coördinatie marketing & communicatie
Werkzaamheden
In 2021 begon ik bij het pilotmuseum met projectmanagement van de branding voor de pilot. Ik begeleidde de pitch en de keuze van een bureau en was vervolgens de schakel tussen het museumteam en het brandingbureau in de ontwikkeling van de naam, merkstrategie en huisstijl.
Tegelijkertijd ging ik vanaf de zomer de productie coördineren van het evenement Nieuw Flevo Peil. Dat werd uiteindelijk uitgesteld vanwege corona en daarna overgenomen door een collega, zodat ik me kon gaan richten op het opzetten en coördineren van de volledige communicatie van wat inmiddels pilotmuseum M. was gaan heten.
Van het opzetten van een marketingstrategie tot de daadwerkelijke uitvoer en van het samenstellen en aansturen van een team tot het opzetten van de kaartverkoop van het pilotmuseum. Tegen de achtergrond van een politiek turbulente tijd voor het pilotmuseum betekende dit voor mij dagelijks bijschaven en aanpassen van de plannen en soms zelfs van de volledige strategie.
Ondanks dat hebben we in het eerste jaar van M. veel mooie projecten gerealiseerd en een breed publiek bereikt Bij mijn vertrek lag er een goede basis voor mijn opvolger om met de marketing van M. een volgende fase in te kunnen gaan.