Haarlem Cultuur Festival 2018
Haarlem Cultuur Festival is dé opening van het Haarlemse culturele seizoen. Een tweedaags festival verspreid over ca. honderd locaties in de stad, met o.a. optredens, workshops, voorproefjes van voorstellingen en exposities, eten & drinken. Haarlemse culturele instellingen, artiesten, bands, amateurverenigingen, winkeliers, expositieruimtes, en horecagelegenheden worden uitgenodigd om zelf een cultureel programma te organiseren en dit aan te melden bij de organisatie. Die zorgt voor een grootse marketingcampagne om het festival op de kaart te zetten en het publiek op de been te brengen.
Opdrachtgever Stichting Toneelschuur
Periode april - oktober 2018
Opdracht Coördinatie + Marketing Haarlem Cultuur Festival 2018
Van 2014 t/m 2018 was ik als festivalcoördinator verantwoordelijk voor het aanjagen van de organisatie achter de schermen, het werven van deelnemers onze de culturele partijen en makers in de stad en de volledige marketing en publiciteit van het festival.
Gedacht vanuit de bezoeker, lag in 2018 de focus op de vraag hoe we het totale programma van vier culturele evenementen in één festivalweekend zo duidelijk mogelijk aan het publiek konden overbrengen. Ik heb daarvoor samenwerking gezocht met de andere evenementen Korenlint, Haarlemse Cultuurnacht en Open Monumentendagen. Na overleg bleek er vooral de mogelijkheid om online samen te werken. Uiteindelijk is de website van Haarlem Cultuur Festival zodanig aangepast dat daarop programma van alle vier de evenementen in één blokkenschema zichtbaar kon worden gemaakt, maar ook per evenement kon worden verborgen.
Daarnaast heb ik in 2018 verder geïnvesteerd is de samenwerking met (culturele) mediapartners als Kidsproof, We Are Public en Haarlems Bodem.