Haarlem Cultuur Festival 2017
Haarlem Cultuur Festival is dé opening van het Haarlemse culturele seizoen. Een tweedaags festival verspreid over ca. honderd locaties in de stad, met o.a. optredens, workshops, voorproefjes van voorstellingen en exposities, eten & drinken. Haarlemse culturele instellingen, artiesten, bands, amateurverenigingen, winkeliers, expositieruimtes, en horecagelegenheden worden uitgenodigd om zelf een cultureel programma te organiseren en dit aan te melden bij de organisatie. Die zorgt voor een grootse marketingcampagne om het festival op de kaart te zetten en het publiek op de been te brengen.
Opdrachtgever Toneelschuur
Plaats Haarlem
Periode april t/m juni 2017
Opdracht Het opzetten en coördineren van de centrale marketingcampagne, het uitnodigen van en de communicatie met alle deelnemers, het laten ontwikkelen van een nieuwe huisstijl voor het festival. In verband met mijn zwangerschapsverlof is de opdracht vanaf juli 2017 overgenomen door een vervanger.
In 2017 is er in samenwerking met vormgevers BrrrBrrr en Sim een nieuwe huisstijl ontwikkeld voor het festival. In samenwerking met webbouwer Qontent is de huisstijl ook doorvertaald naar de website. Een frisse nieuwe jas, die allerlei nieuwe mogelijkheden bood voor een activerende campagne. Het programma van het festival is elk jaar groot, met veel aanbieders en voor ieder wat wils. Insteek van de campagne werd daarom 'Stel je eigen programma samen'. Bezoekers werden door middel van prikkelende vragen aangesproken op hun voorkeuren en zo door het programma geleid.