Rozenbottel Producties

Haarlem Cultuur Festival 2015

Haarlem Cultuur Festival (voorheen 023 Uur Haarlem Cultuur) is dé opening van het Haarlemse culturele seizoen. Een tweedaags festival verspreid over ca. honderd locaties in de stad met o.a. optredens, workshops, voorproefjes van voorstellingen en exposities, eten & drinken. Haarlemse culturele instellingen, artiesten, bands, amateurverenigingen, winkeliers, expositieruimtes, en horecagelegenheden worden uitgenodigd om zelf een cultureel programma te organiseren en dit aan te melden bij de organisatie. Die zorgt voor een grootse marketingcampagne om het festival op de kaart te zetten en het publiek op de been te brengen.

Opdrachtgever Toneelschuur
Plaats Haarlem
Opdracht Het opzetten en coördineren van de centrale marketingcampagne, het uitnodigen van en de communicatie met alle deelnemers, diverse productionele werkzaamheden.
Periode juni t/m september 2015
Meer informatie www.haarlemcultuurfestival.nl

https://www.facebook.com/haarlemcultuurfestival/videos/833436466772968/

Nominatie Haarlemse Evenementenprijzen

Haarlem Cultuur Festival is genomineerd voor de Haarlemse Evenementenveer 2015, de aanmoedigingsprijs op weg naar de felbegeerde Haarlemse evenementenring. De feestelijk uitreiking vond op 17 maart 2016 plaatst in De Lichtfabriek, tijdens de Kick Off van het evenementenseizoen van Haarlem Marketing. Helaas viel Haarlem Cultuur Festival niet in de prijzen, maar er waren mooie woorden van de jury en Haerlems Bodem maakte een leuke video-impressie.

Altijd vreemd dat zo’n kunst- en cultuurstad niet haar eigen Uitmarkt kan organiseren. Eerst Stad als podium, daarna 023 uur Haarlem cultuur en dan nu voor het eerst in 2015 de editie Haarlem Cultuur Festival. De jury ziet dit als een geslaagde poging om met minimale middelen een maximaal resultaat neer te zetten.

Ondanks het feit dat Haarlem zich graag als hippe, creatieve en culturele stad in de Randstad wil onderscheiden zijn de budgetten karig. Toch weet het Haarlem Cultuur Festival door slimme samenwerking en verbinding de opening van het culturele jaar inhoud en vorm te geven.

Op 12 en 13 september waren er op bijna 40 locaties culturele inkijkjes te bewonderen. Het was een sfeervol en druk bezocht weekend in Haarlem tegelijkertijd met de Open Monumentendagen en het Korenlint. De nominatie van het Haarlem Cultuur Festival moet gezien worden als en aanzet, een motivatie om het festival te laten uitgroeien tot een echte Uitmarkt van de regio." Aldus het juryrapport

https://www.facebook.com/HaerlemsBodem/videos/1021596884560493/