Frans Hals Museum
Bij het Frans Hals Museum werd ik voor het eerst echt ondergedompeld in de wereld van de beeldende kunst. De werkzaamheden waren me natuurlijk bekend, maar de specifieke regels die horen bij het tentoonstellen van soms eeuwenoude kunst heb ik gaandeweg leren kennen. De opdracht voor een paar maanden werd uiteindelijk meerdere keren verlengd, vanwege personele wisselingen en het uitbreken van de corona-crisis. Met een klein team hebben we in roerige tijden bergen werk verzet, waar ik met veel plezier op terugkijk.
Opdrachtgever Frans Hals Museum
Periode juni 2019 - december 2020
Opdracht Coördinator communicatie a.i.
Werkzaamheden
Gaandeweg veranderde de opdracht van reguliere communicatiewerkzaamheden naar allround marketing en communicatie, strategisch (marcom)advies en het herstructuren van diverse processen.
In samenwerking met vormgevers, fotografen, collega's, filmmakers, mediapartners en een bureau voor online campagnes zette ik zowel corporate- als tentoonstellingsgerichte campagnes op.
Voor de website inventariseerde ik de knelpunten, zowel technisch als in de gebruikerservaring. In samenwerking met de webbouwer zette ik dit om in een verbeterplan, wat vervolgens is geimplementeerd en een sterk verbeterde gebruikerservaring opleverde.
In de coronacrisis was ik onderdeel van het projectteam heropening en dacht ik mee over capaciteit, inrichting en communicatie. Ik werd verantwoordelijk voor het herinrichten van de online kaartverkoop, ik ontwikkelde alle benodigde online en offline communicatiemiddelen, herschreef alle benodigde publiekscommunicatie.
De laatste maanden bestonden mijn werkzaamheden ook uit het herstructureren van processen gelieerd aan de afdeling Publiek. Zo heb ik de rapportage van de bezoekcijfers opnieuw ingericht, de implementatie van online kaartverkoop voor groepsprogramma's begeleid en het proces rondom het ontvangen van groepen geherstructureerd.