De Gouden Straatjes
Haarlem is al jaren een van de populairste winkelsteden van Nederland. De historische binnenstad en het leuke, originele en kwalitatief hoogwaardige winkelaanbod trekt vele bezoekers naar de stad. In het centrum liggen zeven pittoreske straatjes vol unieke, bijzondere en vaak ambachtelijke winkeltjes. Haarlem Marketing heeft deze straatjes gedoopt tot De Gouden Straatjes.
Helaas is 'De Gouden Straatjes' op dit moment niet veel meer dan een naam en een razend populaire winkelfolder. Aan mij de opdracht om een onderscheidende winkelbeleving te bedenken rondom De Gouden Straatjes, waardoor Haarlem zich als winkelstad sterker kan onderscheiden en zich nog steviger als zodanig profileert.
In juni 2016 is het concept aan de ondernemers van De Gouden Straatjes gepresenteerd en zeer positief ontvangen. Daarop kreeg mijn opdracht en wel het opstarten en uitvoeren van de benodigde werkzaamheden zodat het concept in het voorjaar van 2017 kan worden gelanceerd.
De opdracht is onderdeel van de totale marketing- en communicatieopdracht die ik gedurende een jaar bij Haarlem Marketing uitvoer.
Opdrachtgever Haarlem Marketing
Opdracht Conceptontwikkeling + projectmanagement
Plaats Haarlem
Periode januari 2016 t/m juni 2017